נתניהו מגיב לעתירה: "שופטים חדשים לא יתעסקו בענייני"

ישראל רובין No Comments on נתניהו מגיב לעתירה: "שופטים חדשים לא יתעסקו בענייני"

לאחר שחויב להגיב לעתירה של התנועה לאיכות השלטון על כך שהוא מבזה את בית המשפט, נתניהו שלח את תגובתו באמצעות עו"ד מיכאל ראבילו. "עם כל הכבוד לכל הסדר ניגוד עניינים, ראש הממשלה חייב מתוקף תפקידו לנהל את הנושא ולהיות מעורב בו ואין לכך שמץ של קשר לענייניו האישיים"

צילום: Yonatan Sindel/FLASH90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לאחר שראש הממשלה נתניהו הודיע שהוא מתערב ברפורמה, היועמשי"ת הודיעה כי הוא הפר את הסכם ניגוד העניינים. התנועה לאיכות השלטון עתרה, ונתניהו חויב להגיב בתוך שבוע.

היום שלח נתניהו את תגובתו לבג"ץ באמצעות עו״ד מיכאל ראבילו ועו״ד רועי שכטר, בתגובה לעתירה שמנסה למנוע ממנו מלהתערב ברפורמה המשפטית.

התגובה מתפרסת על גבי 21 עמודים, וכוללת 74 סעיפים. להלן עיקרי הדברים כפי שנכתבו בתגובה. "אזרחי ישראל בחרו רק לפני חודשים ספורים, ברוב ברור, במפלגות המרכיבות את הקואליציה הנוכחית. כל המפלגות המרכיבות את הקואליציה הנוכחית, הודיעו באופן ברור במערכת הבחירות, שהן מעוניינות שחבר הכנסת בנימין נתניהו יעמוד בראשות הממשלה" נכתב בפתח העתירה.

"פסק הדין לא אסר על ראש הממשלה לדון בוועדה לבחירת שופטים וראש הממשלה עצמו הודיע והוא חוזר ומודיע שוב מפורשות שהוא מסכים לכך שלא יהיה שופט חדש שיבחר על ידי הוועדה לבחירת שופטים שיהיה מעורב בעניינו".

"כל אדם בר דעת מבין שבעת של משבר לאומי בעל השלכות פנימיות וחיצוניות למדינת ישראל, ראש הממשלה, מחויב לפעול לטובת העם כדי לנסות להביא להסכמה לאומית רחבה ככל האפשר, למניעת אלימות ולהבטחת החוק והסדר והתפקוד השוטף של המדינה, ביטחונה ויציבותה הכלכלית של המדינה, ושמירה על יחסי החוץ של המדינה"

"עם כל הכבוד לכל הסדר ניגוד עניינים, כאשר יש נושא שנשיא המדינה מודיע שלדעתו הוא עלול להוביל חלילה למלחמת אחים; כאשר נשיא ארה"ב ומנהיגי העולם מביעים בנושא עמדה ומשוחחים עליו עם ראש הממשלה; כאשר הנושא משפיע על ביטחון המדינה וכלכלתה; ראש הממשלה חייב מתוקף תפקידו לנהל את הנושא ולהיות מעורב בו ואין לכך שמץ של קשר לענייניו האישיים. זו המשמעות של תפקיד ראש הממשלה, וזו המשמעות של בחירת אזרחי מדינת ישראל" לשום התגובה.

לסיכום כתבו עורכי דינו של נתניהו כי "לצד דחיית בקשת הבזיון, בית המשפט הנכבד מתבקש בזה לחייב את העותרת בתשלום הוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין".



0 תגובות